top of page

KÖP & RETUR POLICY 

K Ö P / B E S T Ä L L N I N G A R  

Genom ett köp hos oss handlar du varor från www.bohoretreat.se med lager baserat i Stockholms län, Sverige. 

När du handlar via nätet gäller konsumentköp - och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Du hittar ytterligare information hos Konsumentverket.  

  • Valuta 

Valutan anges i Svenska kronor(SEK) Vi skickar ordrar inom Sverige från vårt lager baserat i Stockholms län  

  • Priser 

Priserna du ser i butiken är inklusive 25% som standard. Vi förbehåller oss rätten att när som helst prisändra våra varor och tjänster i webbutiken utan förvarning. Vi har inte rätten att ändra priset för varor eller tjänster i din beställning efter ett godkänt köp har genomförts i webbutiken.  

  • Beställning 

När du lagt en beställning och genomfört dit köp i webbutiken skickar vi dig en orderbekräftelse till den mailadress du angivit vid beställning. Om du inte erhåller orderbekräftelse inom 3 dagar ber vi dig kontaktar oss så snart som möjligt via mail till butik@bohoretreat.se 

 

B E T A L N I N G S A L T E R N A T I V  

Hos oss handlar du säkert via kortbetalning genom betalningstjänsten Stripe  

Å N G E R R Ä T T / R E T U R E R  

  • Ångerrätt varor

Privatpersoner skyddas under konsumentköps- och distansavtalslagen. Du har rätt att ånga din beställning och returnera varorna till oss inom 14 dagar efter att du mottagit din order.   

  • Ångerätt tjänst

Vad gäller köp/anmälan om deltagande av workshop, klass, kurs eller behandling har du rätt att ångra dig och avboka din plats/ditt deltagande inom 48 h före starttid och återbetalas fullt belopp. Det gör du genom att skicka ett mail märkt avbokning följt av datum och namn på tjänst till boka@bohoretreat.se Vid ej avbokad plats/ankomst inom 48 h före starttid debiteras du fullt pris. Vid sjukdom eller akuta händelser som innebär att du inte kan delta i tjänsten efter tidsfristen löpt ut ber vi dig maila detta till boka@bohoretreat.se så hjälper vi dig 

  • Ej Ångerrätt 

Observera att ångerrätten ej gäller bruta förpackningar av varor som är förseglade av hälso- och hygienskäl, REA-varor, kampanjvaror eller specialordrar som tillverkats enligt ditt önskemål 

  • Returer 

Du kan returnera dina varor genom att kontakta oss via mail märkt Retur följt av ordernummer till butik@bohoretreat.se inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. När vi registrerat din retur genom att svara på ditt mail kan du returnera dina varor i originalförpackning till adress: 

DECORETREAT 

Spirituella hem 

Odelbergs väg 2-4 

Vid returer betalar du själv returfrakten. Du som konsument ansvarar för att varorna når oss och ersätts inte varor som inte kommit fram till oss i retur. Returer mottages förutsatt att varorna är oskadade och i samma skick som när du mottog varorna från oss. Förslutna/ förseglade varor får ej returneras om originalförpackningen är bruten. Vid byte av varor hanteras det som retur. Du returnerar du dina varor till oss enligt instruktion ovan, återbetalas ordervärdet och kan lägga en ny order.  

  • Reklamation  

Vi granskar beställningarna noga innan vi skickar i väg dina varor. Skulle det finnas synliga skadar på dina varor kontaktar du oss via mail butik@bohoretreat.se inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Märk ditt mail med reklamation och ditt ordernummer samt bifoga bilder på de skadade varorna så hjälper vi dig. När du erhållit svar från oss kan du därefter sända oss varorna enligt överenskommelse. Notera att många av våra varor är naturprodukter som naturligt har sprickor eller andra naturliga defekter och kan variera mycket i färg och form. Den typ av defekter anses inte som skadad vara. Vid synligt skadat yttre paket som påverkat varorna ska detta anmälas via skadeanmälan till transportföretaget. Om frågor uppstår är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.   

Vill du läsa mer om dina rättigheter inom konsumentköp - och distansavtalslagen 

Besök: https://www.konsumentverket.se/for-konsument/ 

F R A K T & L E V E R A N S

F R A K T / L E V E R A N S  

  • Fraktkostnad  

Vi skickar ditt paket upp till 2 kg som postens varubrev med en fraktavgift på 69 kr hem till din dörr. Om PostNord bedömmer att det inte går att leverera varorna till din dörr hamnar dina varor hos närliggande ombud. Ordrar över 2 kg skickas spårbart till ombud.  

  • Leveranstid 

Vi skickar dina varor inom 1-5 arbetsdagar efter att din betalning registrerats. Eventuella förseningar kan ske pga högtider, REA-dagar eller dylikt. 

Du också välja leveransalternativ avhämtning i butik. Du kan hämta ditt paket inom 2 dagar. Vi meddelar dig när dina varor är färdiga för avhämtning.

  • Leveransalternativ  

Varorna skickas med PostNord 

  • Leveransuppgifter 

Det är ditt ansvar som konsument att se till att du lämnar fullständiga och korrekta leveransuppgifter till oss. Vi ersätter inte försvunna eller olevererade brev/paket om adressuppgifterna inte varit fullständiga vid beställning. 

Om du kontrollerat dina leveransuppgifter och fullständiga uppgifter är korrekta och du trots det inte erhållit ditt varubrev/paket ber vi dig kontakta PostNord kundtjänst.  

  • Ej uthämtade paket  

Det är ditt ansvar som konsument att se till att dina varor blir uthämtade i tid. Om du ej hämtat ut ditt brev/paket innan den går i retur till oss faktureras du ett belopp om 250 kr för arbete och hantering av produkterna som kommer i retur till för att vi ska sända varorna på nytt.  

  • Lagersaldo  

Om vi har angett fel lagersaldo och inte kan leverera en vara du beställt, förbehåller vi oss rätten att stryka den från din beställning och skicka dig resten av varorna. Vi meddelar dig per den mailadress du lämnat till oss om detta skulle inträffa och återbetalar dig för den slutsålda varan.  

Ö V R I G  I N F O 

M I L J Ö / E T I K  

  • Miljö 

Vi använder i första hand naturmaterial till paketering av våra varor samt återanvänder material i den mån vi kan. Vid retur av våra varor ber vi konsument återanvända originalpaketet. 

  • Etik   

Det är av yttersta intresse för oss att bra arbetsförhållanden tillämpas i de företag vi handlar ifrån samt att varorna vi säljer är så naturliga som möjligt. Vi handlar endast varor vi anser innehålla naturliga ingredienser som inte skadar hälsan eller naturen och prioriterar varor märka med certifierade stämplar som garanterar detta. Vi handplockar/handlar mineraler och kristaller från leverantörer och underleverantörer som hänvisar till nära och goda samarbeten med gruvföretagen.  

 

H A N T E R I N G  A V  P E R S O N U P P G I F T E R / G D P R 

Enligt den nya lagen om GDPR (General Data Protection Regulation ) måste alla handlare, företag och organisationer ha större ansvar för hanteringen av kunduppgifter och personuppgifter. Du hittar ytterligare information om lagen hos Datainspektionen. Nedan listas vilken typ av uppgifter vi hanterar samt hur dina uppgifter hanteras hos oss.  

  • Typ av uppgifter/ hantering  

Vi hanterar uppgifter som Namn, adress, telefonnummer och mailadress. När du godkänner ditt köp i butiken godkänner du att vi sparar de uppgifter du angett tills oss för att vi bland annat ska kunna kontakta dig och skicka dig dina beställda varor. Om du valt att gå med i vårt nyhetsbrev sparas din mailadress i syfte att kontakta dig vid tex speciella kampanjer, erbjudanden, kursinfo och nyheter.  

Dina uppgifter lämnas ut till WIX.com vilket är plattformen som hanterar vår webbutik.  

Dina lämnade uppgifter som namn, adress och eventuellt telefonnummer tilldelas den betalningsleverantör du väljer att använda vid ditt köp för att möjliggöra och genomföra betalningen av din order. Vilket i vårt fall är betalningsleverantör Stripe Samt till Posten (PostNord) för att möjliggöra leveransen av din beställning. 

Du kan när som helst be oss att plocka bort din mailadress ur nyhetsbrevet genom att skicka ett mail till butik@bohoretreat.se 

( Företag Decoretreat Spirituella hem org nr: 910705-5528) har som ägare till bohoretreat.se skyldighet att se till att dina personuppgifter hanteras och skyddas enligt GDPR 

 

C O O K I E S  

 

T V I S T  

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  

 

F O R C E  M A J E U R E 

Vi hänvisar till konsumentverkets riktlinjer i det fall omständigheter utanför företagets rådande skulle inträffa  

 

Ö V R I G  I N F O R M A T I O N  

  • Bilder 

Företaget äger rättigheterna till samtliga bilder på denna webbplats enligt copyright. Du har ej lov att kopiera eller använda dessa bilder utan vårt tillstånd. Om detta sker utan tillåtelse kan du bli betalningsskyldig.  

  • Sortiment 

Notera att många av våra varor är naturprodukter som naturligt har sprickor eller andra naturliga defekter och kan variera mycket i färg och form. Vi garanterar inte att produktbilderna återger exakta utseendet då viss färgskillnad kan förekomma pga olika fotokvalitet. 

  • Text/Beskrivningar 

 

Vid produkterna anges ofta beskrivningar av exempelvis stenarnas eller föremålets egenskaper. Detta ska endast läsas som rekommendation. Vi förbehåller oss rätten att ändra texten angående produkterna utan förvarning. Företaget äger rättigheterna till Texterna /produktbeskrivningarna på denna webbplats. Du har ej lov att kopiera eller använda texterna utan vårt tillstånd.  Om detta sker utan tillåtelse kan du bli betalningsskyldig.  

 

  • Behandlingar 

Våra tjänster/behandlingar som erbjuds ska inte anses som alternativ till sjukvård om du är sjukutan endast som ett komplement till traditionell sjukvård. Vänligen kontakta din läkare eller vårdcentral om du är sjuk.  

  • Tryckfel 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som kan komma att uppstå på denna webbplats 

 

Genom ett köp hos www.bohoretreat.se handlar du hos

Företag: DECORETREAT Spirituella hem  

Org nr: 910705-5528 och godkänner all ovan text. 

Contact
bottom of page